lördag 14 maj 2016

jag ställer mig på tårna och skriker så högt jag kan att 'allting är så jävla bra' - jag ställer mig vid spegeln och ser mig själv i ögonen; allting kommer nog bli bra

Om tre dagar är jag klar. Om tre dagar har jag lämnat in allt för tre år på universitetet. Jag får gråtkramp varje dag. Lyckorus blandat med ont i magen.

Självfallet skulle jag bestämma mig för att göra någonting jag aldrig gjort förut. I torsdags närmare bestämt. It ain't perfect. Det kommer inte bli perfekt. Har du printat två bilder bredvid varandra i mörkrum förut? Såfort jag berättade min plan för folk i min klass så blev jag bemött med total skräck-blick och lång tystnad följt av "alltså.. det är väldigt svårt". Tar jag åt mig av denna varning? När min lärare säger "alltså du kan ju försöka men jag tycker inte du ska göra det för det är Väldigt svårt" - JA Yrsa. GUDARS vilken bra idé. Det var ju inte som om du var stressad innan? Har aldrig upplevt mer ångest över någonting jag gjort. Att jag ens bryr mig såhär mycket är dock ett bevis på hur mycket jag gillar det jag gjort. Stolt. Nöjd. MEN: Jag kommer alltså DAGEN INNAN inlämning fortfarande stå i mörkrummet.

Men strunt samma. Idag är det lördag så mörkrummet är stängt. Istället har jag suttit i skolan och skrivit och scannat och haft mig.


& efteråt när Maria ringer och hör på min röst direkt hur trött jag är. & därför bjuder hem på mat och öl och jag gjorde egen salsa och gudars vilken räddning. Är så trött. Men på tisdag är det också 99p tequila på Hobgoblin så trotts inga pengar kan jag nog få till lite dans med min fina klass.

x

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar