onsdag 8 oktober 2014

I think I can say without a doubt; this year is mine

Hallåjaaa
Tänkte bara titta in och berätta läget. Visar ju sig att jag gjort migsjälv jättesjuk i sommar med stress, för mycket kaffe och för lite mat osv. Så just nu genomgår jag ett mindre helvete där jag försöker dra ner på koffein. HELVETE säger jag. Det är fruktansvärt. Inget emot te eller så men den här huvudvärken är mördande. Har gått omkring med svinont i magen varje gång jag äter, men det börjar bli bättre nu.

Bra grej är ju dock att jag inser att jag älskar linser. För det tvingas jag äta nu, tusan vad gott! Har fått låta bli alkohol också, så häromdagen när mina vänner drack öl, drack jag mint tea. SÅ deppigt. Hela den här grejen drar ner mitt humör så vansinnigt. MEN häromdagen blev jag moster till världens finaste lilla pojke, varje gång jag tänker på det ler jag! Längtar så tills jag får träffa det lille knyttet.

I övrigt så har det verkligen gjort min hjärna gott att jobba hela sommaren. Jag har mycket lättare för att vara produktiv. Vägrar sitta hemma en hel dag (vilket jag gjorde större delen av förra året) och sätter mig på diverse ställen och pluggar, har återupptagit ett gammalt projekt som jag vill fortsätta på vid sidan av skolan osv. Så klockan är tre här nu och jag är klar med dagens lista (har blivit helt besatt av att göra listor för varje dag på saker jag ska göra) och ska snart se senaste New Girl.

I kväll ska vi ha fest i fotostudion för de nya ettorna på vår kurs. Så himla roligt, alla lärare kommer vara där och sen ska vi till puben efteråt och sen förhoppningsvis till jazzklubben och dansa. Det är så fruktansvärt kul att hänga med lärare när dom dricker. Upptäckte i fredags t ex att läraren som alla varit lite smårädda för (iallafall i början av första året) är SÅ COOL! Vi pratade om massa musik och han gjorde en genial Nina Simone imitation.

I morgon (eftermiddag, annars skulle jag inte gå ut LOVAR mamma) ska vi har introduktion på första projektet! Jag är så otroligt pepp.

Livet är så himla himla bra. Är just idag extra besatt av låten 'gimmie little sign' förresten. Hade glömt bort den helt! Så nu påminner jag er också.

I kväll ska jag unna mig lite vin och hoppas att min kära kropp inte protesterar.

xx

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar