fredag 4 december 2015

dissertation jail

Jag kan meddela att ingenting känns så fruktansvärt fel i hela min kropp som att sitta inomhus när det för en gångs skull är SOL utomhus. Jag försöker i detta nu komma på varenda lilla ursäkt som finns till att få gå ut. Men Dissertation regel #1: lämna inte huset om det inte är nödvändigt för antingen överlevnad (handla mat) eller uppsatsen.

Börjar dagarna med att vakna klockan 6 och gå en timmes promenad. Det är det bästa som finns och de senaste två dagarna har jag hamnat ganska vilse pga stänger av hjärnan helt och hållet. SKÖNT!

Något som är skönt med att vakna så tidigt och därmed bli klar med morgonrutinen tidigt är att jag kan SLÖSURFA (massa hjärtan här) helt utan dåligt samvete längre på morgonen. Dissertation regel #2: jobba inte före 10 eller efter kvällsmat. TIPS pga minskar dåligt samvete och därmed stress enormt mycket. I alla fall om man är en morgonperson som jag tydligen har blivit (går och lägger mig vid TIO mvh gammal tant) WOHO!

Hade kunnat skriva en halv uppsats om INFP problem att hamna i livskris a la Franny-style (Franny & Zooey) varenda gång någonting viktigt ska göras. Exempelvis VARFÖR måste jag skriva uppsats VARFÖR måste vi jobba i resten av våra liv VARFÖR ser världen ut såhär VEM bestämde det från början ens alla är faktiskt inte bra på samma saker och alla har faktiskt inte samma sätt att lära sig att skriva uppsats gör en bara bättre på att skriva uppsats jag vill inte jag kan inte det går inte jag hatar det här fan vad hopplöst dålig jag är på skola i hela mitt liv VARFÖR ses det inte som någonting bra om man inte vill bli bäst på någonting VILL jag ens det här UNDRAR jag bara det för att jag inser att jag inte kommer bli bäst på det här VARFÖR kan jag inte bli bäst VARFÖR gör jag aldrig någonting ordentligt VARFÖR VARFÖR VARFÖR osv.


Nästa vecka kommer jag att vara en otroligt mycket gladare och roligare person.

xx

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar