söndag 8 maj 2016

asfjhdfhkef

Älskade, underbara, fina jävla liv. Varför existerar ens pengar. Det är nog det enda som jag inte kan släppa taget om. Det lär ju alltid finnas saker som är upp och ner, saker som man stör sig på, är ledsen för, blir stressad av osv osv. Jag har blivit sjukt bra på att inte låta sådana saker ta över mitt humör. Men pengar. Ingenting ger mig så mycket ångest. Även om jag inte ens köper saker, går ut eller spenderar pengar på någonting jag inte kan stå för så är det tydligen omöjligt för mig att få ihop det.

Att jag sedan gått och kärat ner mig i just hot yoga. Som är så himla dyrt. Som man inte kan utöva själv i vardagsrummet även om man kan alla 26 postures och 2 andningsövningar - och dessutom ibland kan ha sin yogalärares röst kvar i huvudet i flera dagar. Idag har jag övervägt att börja gräva i mataffärers soptunnor, leva på linser i resten av mina dagar, bo i tält bara för att inte kunna komma åt någon mataffär eller falafel-ställe och tillslut kommit fram till att jag måste säga upp mitt yoga medlemsskap. & jag har gråtit i timmar. Flera himla floder. Ungefär det sorgligaste jag kunde komma fram till. Yoga är bland det bästa som hänt mig. Och jag hade inte klarat den här sista universitets-stressen utan att ha det. Tack som tusan för uppsägningstid men nu lär jag väl gråta varenda gång jag går dit.

Pengar är det larvigaste som finns.

xx

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar