lördag 27 juni 2015

vi har glömt bort hur man beter sig när man gillar varann, så vi drar oss undan


Jag bor ensam nu. Det är ganska skönt. Och framförallt hemtrevligt då jag är den enda som gillar att pynta och göra fint. Har köpt en liten karta över hur man ska äta som vegetarian/vegan för att få i sig allt man behöver. Kände att det här med att jag inte hade någon energi inte bara kunde bero på ett trasigt hjärta liksom. 

Klassisk Yrsa-före-dejt-selfie (lika dödligt nervös VARJE gång orka) samt en klassisk bakfull Yrsa på jobbet dagen efter. Idag har jag köpt någon himla fin juice i glasflaska som ska vara ett ypperligt alternativ till alkohol för jag orkar verkligen inte sitta bakis i den där kiosken fler gånger. EFTER jobbet blir det däremot öl.

Det är så drömmigt att sommaren är här. Sover med öppet fönster och sitter alltid där och tittar på utsikten. 

Tomatsoppan fick mer näring och sånt med linser, quinoa, morrötter, spenat och alla kryddor i hela världen ungefär. KÄRA liv du får gärna fortsätta såhär. Igår var visserligen min första ensamma dag men det var nog världens bästa dag. Idag har jag köpt en stor glasburk att hälla över mina glutenfria gröt oates i. Jag har köpt lite basilikaplanta, persiljaplanta och mynta. Allt i glasburkar. Sådana här små saker gör mig helt löjligt lycklig.

xx

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar