måndag 26 januari 2015

varje sak du säger är balsam, vi är karaktärer i en Håkan-sång

Gammal go selfie på mig och Benny

Då sitter jag här igen. Procrastinating klockan halv tio dagen innan deadline. Det är ju helt OTROLIGT vad uttråkning inte existerar när en har något som är ens lite uppsats-relaterat. Jag vet till och med vad jag ska skriva, jag gör det bara inte. Istället ser jag senaste avsnittet av GIRLS, spelar ukulele, dricker te (jag dricker ALDRIG te), försöker ge mig in i feministiska debatter på facebook, städar mitt rum, samlar citat som ska upp på väggen, dansar i köket och ja.. vad som helst förutom att bli KLAR så att jag sedan kan tvätta mitt ruffsiga hår och gå och lägga mig. Ironiskt så sörjer jag att det är vår sista sexual politics class imorgon. Klagar så otroligt mycket på att jag måste göra tre uppsatser MEN jösses. Hade gjort tre till om jag fick fortsätta resten av terminen med det här ämnet. Feminist tuesday kallar jag det.

Det har varit en bra dag annars. Åt så himla god vegetarisk mezze med Benny till lunch för ca 3(!!) pund. Nytt favoritställe. Lagade SVINGOD mat; couscous med aubergine och diverse andra grönsaker och ooooost. Och hummus. Alltid hummus. (bra mat = bra dag)

Jag vill bara att torsdagens deadline ska vara över. Vi har äntligen spikat vår lokal för utställningen till slutet av februari. Jag vill bara fokusera på DET. Någonting RIKTIGT liksom. Ska slå ihop två projekt till ett och göra något helt amazing tänkte jag. För en gångs skull så vore det liksom ganska FINT om jag kunde presentera något som jag själv känner är PERFEKT. Ja. Jag sa det. PERFEKT ska det fantamig få bli.

Peter, Paul and Mary – Where Have All The Flowers Gone

xx

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar