måndag 30 september 2013

first day

Idag börjar skolan. Ska registrera mig klockan 12 och sen halv tre så är det något slags välkomstmöte. Är mycket mer nervös än vad jag trodde, kom ju över nervositeten direkt när jag kom till stationen i Brighton ungefär. Men nu är den tillbaka.

Igår gick alla som bor på Phoenix på ett induction talk. Det var otroligt knäppt och roligt. Sjukaste var när de pratade om drug policyn och sa "We have to make sure that you don't use drugs, we are bound by law so it's not a moral thing from us" ungefär som att "jag personligen har inget emot droger men vi måste se till att ni inte håller på med sånt". & sen "the police come once a year and make sure that you don't use any heavy drugs - but we give you a four week notice of this.." - alltså alla bara skrattade!!

Aja. WISH ME LUCK nudå!
Ska spela mina favoritlåtar hela vägen och hoppas att det motverkar nervositeten lite.

2 kommentarer:

  1. Det är en märklig känsla att sitta vid köksbordet hemma när jag så nyss var hos dig.
    Tänk att jag träffade på räven på min tur till stationen i Brighton i morse, kanske samma räv som du såg häromkvällen!
    Tack för trevliga (om än tröttande) dagar och LYCKA TILL med ditt nya liv i Brighton - det känns som om du har hamnat i rätt stad och på rätt plats. Kul att få träffa dina "korridorkompisar", de är verkligen härliga!!! Hoppas Eik har glittrat av sig nu!!!
    Det ska bli spännande att höra mer om din utbildning och de nya vänner som du kommer att träffa där.
    Kram på dig!!!
    Eva

    SvaraRadera
  2. Hej! Har nu återskapat mitt lösenord för 10:e gången för att kunna kommentera här.

    Hoppas du haft en underbar dag, lärt känna massa trevliga människor och fått ett bra första intryck av din utbildning. Är verkligen nyfiken på att höra hur allt är.

    Stor Kram
    H

    SvaraRadera