onsdag 25 september 2013

open mic night

Alltså. Orden finns inte.

Vi gick till den nordiska baren. Jag käkade pytt i panna to die for (där var pytt i panna en fin maträtt liksom och inte en sån left over grej som det faktiskt är i Sverige) och drack isländsk öl. Det var sjukt mysigt och några av min ena flatmate's vänner var där också. Jag var egentligen för trött för att gå ut och tänkte gå hem ganska tidigt. Men de skulle dra vidare till en open mic night nånstans och efter en saltlakrits shot så följde jag såklart med.

Vi gick en bit. Jag kände igen området från när jag var här för min intervju. Mer och mer. Tillslut frågar jag om vi ska gå typ bara över torget till den där lilla baren i hörnet? "YES WE ARE"
& vi hamnar på den enda baren jag var på när jag var här sist, med Matilda. Där jag först blev förolämpad av ägaren "you won't like english beer, it's dark and not cold" som om jag vore nån jävla mestjej - men jag visade honom så han teg och tyckte det var underbart att höra gubben sjunga karaoke! Ikväll gick jag stolt in och beställde min engelska öl och frågade om han kände igen mig. Han sa "No but I was probably pissed" - och jag tänker att han säkert är det varje kväll..

Det var en riktigt go snubbe som spelade gitarr och sjöng allt från David Bowie till Gloria Gaynor och vi hade allsång h e l a tiden! & även en asskön stammis som hoppade in och spelade lite ägg och bankade på en låda. Sen klev kvällens nyfunna vänner upp en efter en och sjöng som tusan (dvs allt från Hey soul sister till Toxic av Britneys Spears) och vi som inte kan sjunga dansade och jag tänkte att det här är inte ens på riktigt. Sen köpte vi en flaska vin och snackade om vem vet vad här i vårt lilla kök. Nu ska jag däcka stenhårt innan jag ska upp igen och dricka snabbkaffe (som vi också hittade på vägen hem i en 24hour shop) klockan åtta. Vet inte hur jag ska somna med I will survive i skallen dock. Är även jävligt tipsy om det inte redan framgått i texten. FYI.

"Everything is just so perfect here"

1 kommentar:

  1. Så kul att du hamnat rätt i livet!!!!
    Jag ser fram emot att få se detta i verkligheten.
    Ses snart/mamsen!!!

    SvaraRadera