torsdag 26 september 2013

meningitis

Den här trevliga torsdagen började med att vi för en gångs skull inte orkade gå hela Lewes Road upp utan köpte ett dagpass på bussen! Vilken räddare. Sedan var vi på ett väldigt traumatiserande möte om meningitis. Där en kvinna "snällt" förklarade vad som kan hända (och visade bilder. Thank you very much) och hur det är typ 7% chans att en får det. "That might not seem like a lot but in this room, 7 of you could die." Jomen tjena! God morgon på dig med! Nervöst skratt spred sig i rummet...

Hon sa även att det tydligen har hittats studenter döda i sina rum på morgonen. Så mina flatmates och jag kom på att vi kunde ha ett meningitis meeting varje morgon bara för att se till att alla lever. & Therese tipsade om att om en går hem med nån från krogen så kan en inte stanna över natten (för meningitis är tydligen bara smärtsamt om man umgås tätt inpå någon i minst 8 timmar) och det tyckte väl de flesta var ett bra tips i största allmänhet. Haha.
Jag tog inte med mig nåt sånthär alls så jag har känt mig så jäkla ofräsch - men idag ÄNTLIGEN fanns det tid (eller ja, vi struntade i resten av dagens aktiviteter helt enkelt) att köpa detta. L o v e it.
Hann t om pynta mitt rum lite mer! Ser kanske bara rörigt ut..
Något vi inte ville missa var the welcome afternoon tea party. För då får vi ju obviously gratis mat och te. Det var så freakin' gott! Det var dessutom fyra personer som spelade fiol och cello så en fick automatiskt tvinga sig själv att ha den där perfekta hållningen och bete sig lite mer som i en Jane Austen film. 

Såhär fint var det! Det är tydligen här vi kommer vara om tre år när vi är färdiga med vår bachelor. Spännande! Sedan tyckte alla student ambassadörer återigen att vi skulle gå till puben men vi scandinavier har inte riktigt orken att gå till puben VARJE dag. Även om det låter fantastiskt egentligen. Så nu fick jag två timmars lugn och ro. SÅ JÄKLA SKÖNT! Det går ju inte att säga nej när de andra vill gå ut eller hitta på saker. Skulle ju känna mig så mobbad. Längtar tills den känslan är över :) Även om det är kul såklart. Så om en timme ska jag träffa dom och gå till piren. Hoppas på typ fish and chips. Bara för att vara extra klyschig.

I övrigt så försöker vi komma på en spionplan på hur vi ska smuggla in ett husdjur här i vår flat. Som vi sen turas om att ha på våra rum! Fast sen kom vi på att vi kanske bara ska volunteer och gå ut med hundar från ett dog shelter som ska finnas nånstans i närheten. AWE!

IMORGON KOMMER MAMMA!
Ska ta henne till IKEA och köpa täcke, kudde och grytor osv. Eik och Bjorg köpte alla grejer på TIGER här. Vi är så himla bekväma helt enkelt.

Inatt kan en ju hoppas på mer än 4-5 timmars sömn.
CHEERS (som en ska säga nu!)

2 kommentarer:

  1. Det enda djur som jag kan komma på att ni utan problem kan få in hos er är LÖSS!!! De kräver inga promenader, ingen matning - de fixar allt det där själva!!!
    IKEA - ja det är inte det första jag tänker på att jag ska besöka när jag åker till England, men jag ställer såklart upp!!!
    Om sisådär 12 timmar ses vi - BIG HUG!

    SvaraRadera
  2. Är rastlös för fler inlägg nu, trots att jag upptäckte bloggen så sent som igår.

    Det är så kul att följa dig! Kram

    SvaraRadera