söndag 15 september 2013

Phoenix Brewery

JAG HAR FÅTT ETT RUM!
Efter att först ha blivit nekad ett rum i halls of residence för flera veckor så fick jag nu mitt förstahandsval! Phoenix Brewery. Det ligger kanske tio minuter från skolan, om ens det. & alla rum är en suite! PEPP! PRIVACY! WOHO!
Har ju suttit dag ut och dag in på gumtree de senaste veckorna och mailat hundra personer säkert utan att få ett enda bra svar. Hett tips: försök inte fixa boende från Sverige (Dvs boende som inte är med universitetet som "landlord") för ingen vill hyra ut ett rum åt någon de inte har träffat - och du vill inte heller hyra ett rum du inte har sett med egna ögon. Jag föreslog t om skype men det var ingen som nappade på den idén.

Fick även mitt dumma beslut från CSN. De godkänner inte så stora merkostnadslån (terminsavgift) som jag tyvärr behöver. Så nu har jag suttit i flera timmar med student finance hemsidan och svarat på en miljon frågor. När jag nu äntligen är "klar" med allt så kan jag inte ens skriva in min konto info rätt. Och jag behöver mitt "national security number" - är det meningen att jag ska hitta vad det är? Känns som sällan man använder sådant i Sverige. Eller så är jag allmänt clueless när det gäller alla sådana här saker.. Hoppas i vilket fall att det hela går vägen. & fort!

Nu är det bara 9 dagar kvar tills jag åker. Det känns helt overkligt. Jag längtar! Längtar dock inte efter att packa eller flyga eller bära tunga väskor. Jag längtar efter att få packa upp!

x

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar