onsdag 25 september 2013

älskade stad

Okej, så sammanfattning! 

Jag träffade ingen mindre än Elin som också gick på Östra Grevie på Gatwick och vi, tillsammans med Bjo(insert danskt ö här)rg från farfaraway islands (som vi kallar det iaf) möttes av Brighton studenter som följde oss till tåget - på stationen möttes vi av fler Brighton studenter som visade oss nästa tåg att ta till det andra universitetet där vi möttes av ytterligare ett gäng studenter som hjälpte oss med bagaget. Sjukt organiserat och fint med andra ord! 

Sen fick vi skriva in oss och vi som hade permanent residence in the halls fick våra rum direkt. Så väl här hann jag panik packa upp allt förutom mina kläder, fräscha till mig lite och sen gå tillbaka till Moulsecomb där det skulle vara ett välkomstmöte i mindre grupper. Kan även nämna att jag inte hade ätit sen frukost fortfarande och var helt slut efter att ha släpat på allt bagage. 

Det här välkomstmötet gick ut på att vi skulle presentera oss för vår grupp (kanske 10 personer) och sen sa vår 2års ledare att "Yeah so what we can do now is either go home, or we can go to the pub!" Så i samlad trupp leder han oss till en pub längs Lewes Road som är HELT gul! Helt fantastiskt. Jag vet inte om jag glömde bort att jag var hungrig eller om jag bara blev mätt på några öl. Jag träffade i vilket fall två andra som bor i min flat här. Asfina är dom! Jag gick hem och åt lite av godiset vi fick i vårt välkomstpaket och somnade på studs.

Såhär ser mitt rum ut än så länge: (notera att folk blir lite impade av min kreativa gardin)
Heltäckningsmatta är ju inte bästa grejen men vad kan en vänta sig av England liksom? När jag skulle duscha imorse så var dusch-handdtaget (som sitter fast i väggen...) vinklat in mot väggen så jag fick liksom trycka in mig där och försöka få vatten på mig.. men sen lyckades jag rubba den å vinkla åt andra hållet. 

Detta fick vi när vi flyttade in, en himla skum blandning av saker..

Vår gata! & JA den är lika fin irl.
Imorse gick vi och käkade en asgod och megastor frukost på ett café(eftersom att vi inte har kastruller eller nåt i köket) innan vi återigen gick Lewes Road upp mot Moulsecomb. Där var det nån mindre mässa med reklam för olika saker, infomöten om att hantera sina pengar och sen om hur man skriver in sig hos en doktor. Sedan fick vi Äntligen åka i samlad trupp till Grand Parade där alla i vår grupp ska plugga. Det var lite som ett gäng kids in a candy store verkligen! Det var en fin utställning också av MA eleverna.

Jag har precis fått internet att fungera i rummet - vi har fått en bredbandskabel. Känns ganska old school att inte ha vanligt jäkla wifi! Ska springa iväg till Lush och köpa världens bästa schampo innan jag ska träffa mina nya vänner utanför huset och gå till en bar som enligt Eik har en snygg bartender..

SÅ FREAKIN SJUKT ATT JAG BOR I DEN HÄR HIMLA FINA STAN!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar