måndag 2 december 2013

monday, monday, can't trust that day

Ursäkta gnäll men idag har varit en sådan dag "I'm not feeling it" helt enkelt. Att lyssna på babbel om Gursky i ungefär en halvtimme hjälper inte heller. Fattar inte grejen med honom. Aja. Det nämndes en fotograf jag gillade som fan. Peter Ainsworth! SÅ i min smak.

Gick och käkade lunch med Klara och Dave. Surprise! Jag åt tomatsoppa.

Sedan gjorde jag ett tappert försök till att skaffa inspiration på bibblan. Slutade bara med att jag tog fram största himla boken om Bernd & Hilla Becher(brukar bli så). Älskart dom såååååå:

"No Yrsa! You're not in kindergarten!" var Klaras kommentar på hur mina anteckningar ser ut. Ritar mest för att hålla mig själv VAKEN helt ärligt. Så ja. På seminariet i dag blev min grupp delad i två och intryckt i en annan. Vi har helt klart den bästa seminarie läraren. Dagens seminarium var bara en jävla röra och höll på en halvtimme längre än vad våra brukar göra? Haha fy tusan. Inte kul.

Jag hade en mycket Kafka-esk upplevelse idag också. Fick ett mail där det stod att jag INTE hade varit på lektionerna idag. Jag bara ?? Hallå. Var jag visst.. Har nog varit yrvaken och skrivit in mig på fel jäkla namn..

Fick dessutom höra att ett tiotal i klassen ska ha ett möte på onsdag (innan vi alla ska ut, pepp...) om vad de är missnöjda med med kursen. Jag känner bara WHAT!
De är missnöjda med hur få lektionstimmar vi har. Vilket jag absolut inte är. Haha. Behöver banne mig all tid jag kan få för att hinna med att göra ett ordentligt projekt på bara 6 veckor. Förra projektet jobbade jag med i stort sett varje helg dessutom. Och alla lärare jobbar ju som fotografer på sin egen tid dessutom? = de har ungefär lika mycket tid som vi har att driva sina projekt. Förstår inte hur mycket tid folk tror det finns i världen. MEN är all for att folk säger ifrån när de är missnöjda så.. way to go för den sakens skull.

Ska skriva en satans sammanfattning och göra lite tomatsoppa (surprise) nu.

OCH de visar Torka Aldrig Tårar Utan Handskar på bbc ikväll klockan tio! Hur kul! Jag missade ju det så nu ska jag ge det en chans.

x

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar