onsdag 22 januari 2014

and you look good, you really do but now is not the time

Hade min essay feedback i måndags. Rörig historia: Jag var tvungen att göra om (snarare göra klart) mina jädrans sammanfattningar (som vi måste göra varje vecka, men jag gjorde dom inte varje vecka - life lesson learned) och det gör automatiskt att jag får D. MEN eftersom att betygen inte räknas för nåt (bara vårt självförtroende hehe) och jag ändå får full feedback på uppsatsen så berätta min kära lärare att jag skulle fått ett starkt B! Min kommentar på detta faktum var "är du säker på att det är min uppsats du har läst nu?.." för jag var verkligen inte nöjd. Nu kan jag säga att jag är JÄVLIGT nöjd! (antagligen den enda personen med D som är svinnöjd haha) 

Köpte därefter nya lakan och en filt. Har en tendens att köpa allt med cyklar på. Blir uppenbarligen besatt av olika saker? Min besatthet av gult har t ex börjat bli nästintill löjlig.. Fast jag älskar ju det, såklart.

Sen skulle jag fira med Klara, Pete & Roberto med EN öl. Innan jag förstod vad som hade hänt så bjuder någon mig på whisky och helt plötsligt har vi hemmafest hos Klara. I ett skrattretande försök att hitta mina skor förbjöd Klara mig att gå hem för jag var helt väck. Vaknade upp dagen efter av att de båda snarkade och vandrade hem. Skulle sedan ha möte med kursledaren (det här fina 10 minuters mötet där vi kan säga vad vi tycker om kursen) och kan säga att det är ganska awkward att snacka med sin lärare när allt fortfarande snurrar.. Det goa med det här landet är att även lärarna kan dyka upp bakfulla i skolan så det förstår precis. Så länge vi dyker upp åtminstonde. Sov resten av dagen igår.

Idag gick jag på den nya kursledarens presentation av sigsjälv. Fruktansvärt rolig och go snubbe! Resten av dagen har jag spenderat i stan med Bryony. vi åt lunch och hon fick sin varma choklad i världens mest briljanta mugg:


Jag hittade en plåtburk som fick va kompis med min Mazetti burk (som jag för övrigt fått av min fina mormor!) tycker det är himla fint där nu.

IMORGON KOMMER JOHANNA! PEPPEN

x

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar