torsdag 16 januari 2014

people are like songs, it's true! some seem dull at first but then they grow on you. me I'm like 'can't get your out of my head', annoying at times but I make you wanna dance

Tror mitt huvud exploderar snart. Totalt borta i stressen just nu. Det är egentligen inte SÅ farligt men sen sitter jag bara här på min stol och glor ut i tomma intet utan att göra ett skit tills det helt plötsligt är SUPERbrådis och då lyckas jag tvinga fram något i de himla word dokumenten. 

Om någon har förklaring på detta: snälla söta rara berätta. VARFÖR gör jag aldrig något i god tid? Alltså. Förstår inte ens. Eller det som är roligt gör jag ju snabbt och enkelt. Inga problem. Men hela läsa/skriva delen är så fruktansvärt tråkig. Eller inte alltid, jag bara gillar inte att göra det. Lyckas oftast få ganska bra betyg ändå och alla bara "om du bara gör det i god tid nästa gång så kommer det bli ännu bättre" - FAST SKULLE DET VERKLIGEN BLI BÄTTRE? Gudars vilket gnäll. Ursäkta.

Brukade kunna plugga till musik och tvserier - dvs göra hundra saker samtidigt. Sätter jag igång en himla låt just nu så slutar det med att jag sitter och sjunger eller skriver ner fina delar av låttexter i en bok och helt plötsligt ba WHAT VAD HÄNDE?!

Har i vilket fall levt i pluggångesten och vaknat varje morgon med ont i magen och snoozat alldeles för länge. Varje kväll går jag och lägger mig med tanken 'imorgon! imorgon ska jag få så himla mycket gjort!'.......... Mamma skickade i vilket fall efter mina fina lakan jag köpte över jul. Så gosigt är det verkligen! Älskar min frukost också. Hata mig så mycket ni vill för matbilder men jeeze! Svenskt kaffe och mumintema. Blir ju inte finare.

Här demonstrerar jag vad jag tycker om uttrycket "contextual statement". Måste ju skriva värsta dokumentet om varje projekt. Dvs skriva vad mitt djupare syfte med bilderna är. Just nu känner jag verkligen att jag är på den nivån "för att de är fina" ? Och det räcker liksom inte. Haha... alla hatar det här projektet, det är iallafall en tröst.

Världens bästa Eik fyller år idag! Han fick en My Little Pony brosch av mig, eller vi har varsin i olika färger. Och när jag kom hem satt Saeko och dekorerade den här otroligt fina tårtan som hon bakat (hela dagen istället för att plugga, kärlek!) åt honom! Längtar tills han kommer hem nu så jag får en ursäkt till pluggpaus och tårtätande!

Min grupp är klara med vår redovisning imorgon vid lunch, idag snackade vi om att bara gå direkt till puben efteråt. Sen började vi prata om att vi borde gå till puben FÖRE för att slippa bli så nervösa. Men något vett har vi väl i kroppen (eller?) ...

SÅ SKÖNT det ska bli när den här veckan är över. Då har vi det ganska lugnt i åtminstonde en vecka tror jag.

x

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar