tisdag 14 januari 2014

snart ska du slita ut ditt trasiga hjärta, snart kommer hela världen dyrka ditt namn

Hade en kort och snabb workshop i photoshop & lightroom idag. Väldigt sent egentligen, tur jag redan kan photoshop. Är smått förälskad i lightroom nu dock, men inte lika förälskad i tanken på att jag måste sätta mig i skolan för att kunna använda det.

Hur som helst, efter det så gick jag iväg med min kamera, hörlurar och solen i fejset. Vandrade upp och ner längs gator (fotograferar små gulliga ogräs som växer på trappor) ner till stranden, upp för högsta backarna. Till slut var jag på riktigt VILSE. Skojar inte. Högst här uppe:
Trodde det skulle make sense, men hela Brighton ser likadant ut med små söta hus i olika färger. Varenda gång jag trodde jag var framme på rätt gata gick jag mer åt fel håll. 

Hann i vilket fall se väldigt mycket av Brighton som jag inte sett förut och träffade en ekorre, en arg katt och en snubbe som försökte få med mig i sin bil. Sjukt creepy. Han frågade om vägen och jag sa tyvärr jag vet inte vart det ligger. Sen frågade han mig vad jag skulle göra idag, så visade jag kameran och sa att jag fotar. Då frågar han med världens himla grabb-blick (den äckliga sorten) "do you wanna have some fun?" - i exakt vilken värld fungerar det där på någon? Skulle så himla gärna vilja veta. Jag skrattade åt honom och sa ABSOLUT INTE och gick.. 

Tur Brighton har fina gula hus överallt så en inte blir på dåligt humör:

SÅ MYCKET ATT GÖRA! Men det fixar jag. Har dessvärre slarvat bort mitt usb minne. Så det är en tråkig utgift jag inte väntat med. Behöver ett nytt bums imorgon.

x

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar