måndag 13 januari 2014

du ba "varför då? jag vill inte bli älskad så, man får inget för det när man är som vi man får inget för det när man vill folk väl, när man har en vilsam själ"

Wifi här på phoenix har varit dött i jag vet inte hur många dagar nu. Idag hittade jag min ethernet sladd och fick internet att fungera ÄNTLIGEN! Så här kommer all catching up, för så himla roliga saker har hänt!

I onsdags var nästan hela klassen på Casablanca och dansade halva natten. Vansinnigt fint som vanligt! Dagen efter, inte lika fint. Min grupp hade introduktion i färgmörkrummet klockan halv tio på morgonen.. Jag vaknade 9.10 & allt snurrade... rusandes ut på gatan möter jag Louie - som såg smått döende ut - såfort han ser mig börjar jag asgarva och han vrålar "FUCK ME BACKWARDS" och vi rusar tillsammans till skolan och frågar oss själva WHY did we do this...

Färgmörkrummet visade sig vara vansinnigt kul! Vår kära lärare var dessutom också bakis så vi fick en kaffepaus nästan direkt där vi tryckte i oss chips, crossainter och muffins.. Hade så himla roligt på den här workshopen alltså! Kan fortfarande inte göra ramarna raka dock. Haha..

Har för övrigt vandrat omkring i stan och fotograferat ganska mycket de senaste dagarna, hittade den här fantastiska skylten t tex.

Bestämde mig tillsammans med Johanna i början av året att vi ska börja skriva dagbok i åtminstonde ett år! Så jag köpte en pytteliten fin en med illustration av Rob Ryan på. Loving it!

I fredags efter mitt crit så frågade Klara om jag inte ville ta "bara en öl". Jag frågade henne "menar du verkligen bara en öl nu?" och hon lovade att det var precis det hon menade.. Undrar om det finns någon i hela världen som kan gå ut och ta bara en öl? Det hinns ju inte ens med ett ordentligt samtal på den tiden.. helt plötsligt var vi i vilket fall helt väck och turades om att ha armbrytning med varandra och Pete på en pub? Sen sa vi att vi skulle gå hem till Klara och dansa, efter en öl där höll jag på att däcka totalt och vandrade hem vid kanske 4tiden.

Den lördagen hade jag bestämt med Eik att vi skulle gå ut för "det var så länge sedan".. Vaknade halv fyra på eftermiddagen, hoppade i duschen och sen vandrade vi iväg till stan, åt varsin burgare och gick till Northern Lights. Så HIMLA bra kväll. Vi satt och pratade i timmar och sen mötte vi upp några av hans klasskompisar och gick till Audio som alla pratat om så mycket. Technoklubb. UÄH så himla knäppt. MEN! Det fanns en ovanvåning där de spelade typ Michael Jackson och 90tals hiphop & där dansade vi tills det var dags att gå hem. Jag och Eik köpte chips och salsa och sen satt vi på mitt rum och pratade om kärlek och tittade i varandras workbooks tills klockan blev 6.

I söndags släpade vi oss iväg till Eiks klasskompis Maria (som bor i världens minsta men också mysigaste lägenhet) för Eik skulle klä in hennes överkropp i gips. Detta visade sig vara mindre genomtänkt när det sen inte gick att få av... för han hade inte tänkt på att typ smörja in henne i nåt eller klä henne i nåt så att det inte skulle fastna. Mest bisarra dagen jag nånsin varit med om.. haha! Men också väldigt kul. Jag fotograferade hela processen åt honom också.

Min plan igårkväll (när jag kom på att jag inte ätit på hela dagen) var att storhandla, men alla himla mataffärer stänger FYRA på söndagar.. Så jag beställde indisk take away så det visslade om det:
SÅ himla GOTT! Dog matkoma och somnade klockan sju på kvällen. Vaknade klockan elva igen och sov sen till åtta imorse. GULD!

Idag gick jag för att köpa en ugnsform men hittade även den här gulliga matlådan.
Så glad att internet funkar igen, eller ja, iallafall med den här himla kabeln. Såg nya avsnitten av GIRLS precis och skrek av skratt samt grät - som alltid.

x

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar