tisdag 28 januari 2014

I say we're out to blow the trumpet to wake you all from bed - we want to feel ya, we don't mean to kill ya -

Fick en hjärtattack imorse när jag såg den där ballongen i spegeln! Lyckas liksom glömma att den finns där. Haha!

Varit på två husvisningar idag, varav det ena vi verkligen gillade allihop. Det är så skumt att gå på visningar här. Det är inte direkt så att de som bor där städar innan vi kommer eller ens lämnar huset. Folk ligger liksom och sover på sina rum medan agenten visar oss runt.. Vi bara "HEHE HEJ FÖRLÅT OUPS"... Hoppas vi får det nu! Snälla agenten körde oss dessutom hem sen, väldigt schysst men JEEZE vad läskigt det är att åka bil i den här stan. Finns inte så många platta gator och de kör fort som tusan..

Hade världens gulligaste upplevelse idag när jag handlade mat. Hamnade bakom en tant och en gubbe som båda var superlångsamma. Gubben började prata med mig och bad om ursäkt och sa att han hade skadat handen när han snabbade sig till bussen och trillade. Jag sa gång på gång att jag har nowhere I need to be så det är absolut ingen fara och frågade om han behövde hjälp - vilket han ungefär vägrade.

Gulligaste i världen var han och pratade om hur det är att bli gammal, hur hans fru bor på nåt hem och att han är ensam stackarn. Sen började han be om ursäkt till tanten bakom mig som blev hur glad som helst och bara "this always happens to me too, no worries" och sen började hon prata med mig om hur jobbigt det är att handla för det är så tungt att bära hem. Jag sa att jag håller med för jag handlar alltid allt på en gång. Vi kom tillslut fram till att vi borde skaffa oss varsin väska på hjul (jag och tanten alltså, fniss) - tror säkert jag stod i kassan i en kvart - tjugo minuter.

Går därifrån på världens bästa humör nånsin och ute på gatan kommer en hel liten dagisklass som går på led så jag får flytta mig åt sidan medan dom går förbi. STORLER mot hela bunten för dom var så oerhört söta & gubben bredvid mig tittar på mig och säger "you want all of them, don't you?" varpå jag börjar asgarva och bara YES!

Sådana här saker gör mig så FRUKTANSVÄRT GLAD! Är på så sinnessjukt bra humör att det finns inte! Ser t om fram emot att gå och diska efter min frukost?! Älskar min fina stad!

xx

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar