tisdag 25 mars 2014

I'll see you again in 25 years

Tisdagslista:
- Frukost till How I Met Your Mother
- Sortera tvätt
- Städa rummet med Henry (vår dammsugare)
- Tvätta håret
- Slänga skräp
- Handla mat
- Plugga
- Spana efter nånstans att bo nästa år med Yashvee & Eik

Titta inte på era bankkonton kids. That shit is depressing. Jag har i vilket fall redan gjort dom tre första punkterna på dagens lista och vinner tillbaka mina vuxenpoäng snart kanske. Är i en liten ekonomisk kris här borta pga är inte så smart. Men det är väl lugnt. Planerar att leva på tonfisk och gurka framöver.

Jag är så vansinnigt irriterad över hur mycket jag betalar i hyra här och ändå måste betala varenda himla gång jag ska tvätta! Och i tvättrummet står det "this will save you time and money" på torktumlaren. Men det kostar liksom extra att torktumla? Så säg mig HUR det sparar mig money? Jag hoppas jag har pengar kvar på mitt tvättkort i alla fall så jag inte behöver slänga ut nå cash på det denna veckan också.

Top tråkigaste sakerna jag vet:
- betala för att tvätta mina kläder
- köpa toalettpapper
- köpa tandkräm
- när jag bjuder folk på öl och de ALDRIG bjuder tillbaks
- dammsuga äcklig heltäckningsmatta med sämsta dammsugaren i världen
- när alla hus vi mailar och vill kika på redan är tagna för flera veckor sedan. TA NER ANNONSEN DÅ liksom

Sådär. Det blir en sån vecka då jag sitter i pyjamas med ukulelen en himla massa timmar eller går promenader med Johanna. Inte alls pjåkigt. Tillåter mig själv att dricka öl på torsdag dock. För det är roligaste grejen på hela månaden. Så. Medan jag sitter hemma kanske jag kan få lite sammanfattningar ur vägen.

Igår pratade vår lärare om nästa uppsats vi ska lämna in i slutet på maj. Han sa "det är bra om ni är on top of era summaries så ni inte har allt på slutet för det är mer eller mindre omöjligt att göra sammanfattningarna OCH uppsatsen på en gång" varpå hela min rad vände sig mot mig och log och jag började ASGARVA! "tjena jag är tjejen som gjorde uppsatsen och sammanfattningarna på tre dagar" (& fick B+ på uppsatsen) HEHE! Menar inte att jag vill göra om det men, just saying..

Mitt intressanta liv hörni.

x

1 kommentar:

  1. Även om du är generös och fin så har du ont om pengar så: bjud INTE folk på öl!

    SvaraRadera