onsdag 5 mars 2014

peppelipepp

Var ändå lagom nervös imorse när jag gick till skolan. Men det gick ju såklart över på direkten när Mark klev in i klassrummet! Han frågade om vi träffats förut (han är lärare Liiite för tvåorna och sen mest för treorna och MA eleverna) och jag sa "bara på min intervju! Yrsa heter jag" & han bara "jaa du det kommer jag ihåg du var från Sverige va?" - EH, hallå - pepp?!

Det var väldigt roligt att vara med när folk kom intervjuades. Vissa var SÅ nervösa att dom skakade medan andra bara satt där och var hur grymma som helst och ville fråga mig massvis om hur det var på kursen. Jag ville mest krama dom och bara "VA INTE SÅ NERVÖS MARK ÄR JÄTTESNÄLL" men det hade väl inte passat sig tänker jag.

Det hela var över så himla fort MEN så frågade snälla Mark om jag inte ville hjälpa till på eftermiddagen också, att det är gött å ha två elever med sig ändå. Jag bara EH ja tack gärna. Roligaste var när en hade i Mark som en av sina referenser i sin workbook. Hon sa att hon sökt till Brighton för hon hade hört att det fanns duktiga fotografer som lärare osv och att en var involverad i Magnum. Både jag och andraårskillen började flina - Mark sa såklart "japp det är jag"
"Är du Mark Power?" och han blev fruktansvärt generad och tappade bort vad han skulle säga. Så himla fint moment. Haha..

Skönt att jag har gjort någon nytta idag. Även om det inte är för mig själv. Orkade ändå inte plugga idag så känns bra att jag inte slösat tid liksom.

Har belönat mig själv med ett nytt paket tandkräm. Inte för att det ligger så mycket pepp i det men allt blir väl lite roligare om man ser det som en belöning.

Nu ska jag gräva fram vad jag hade i min portfolio på min intervju för hela ett år sedan! Så sjukt ändå. Aja självreflektionstime.

x

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar