lördag 22 mars 2014

sweden made me

Här är en abstrakt men passande bild från igårkväll! Började kvällen med att dricka bubbel i mitt rum med Eik och sen Bryony också. Sen blev vi bortbjudna hem till Louie's flat en stund innan vi vandrade ut i natten. Vi skulle till en undangömd liten pub där det var "Sweden Made Me" - dvs svensk popkväll! PEPP! Det spelades vansinnigt bra musik och jag blev schizofren av att höra Veronica Maggio sjunga på svenska medan jag själv pratade engelska. Otroligt förvirrande! 
Jag vrålade och dansade till HÅKAN och Broder Daniel - fatta vad jag saknat det! Men jag saknade att ha en svensk vän i alla fall som kunde vråla med mig. Ingen förstår ju när jag sjunger Håkan mer än att dom typ tror att jag är galen.

Louie ville önska låtar och bad mig lära honom saker på svenska, jag lärde honom det viktigaste:
- Hur är det?
- Hångla
- Puss
- & SPELA SHORELINE
Det enda problemet var att DJn inte var svensk. Så Spela Shoreline fungerade inte. Men visst spelade dom shoreline! Hörde introt inne på toaletten och kutade ut och dansade. LYCKA!
Sen fick jag höra att jag är så PK att det "är äckligt" och då fick jag ett mindre utbrott när jag såhär i efterhand inser att jag bara borde sagt "åh tack tycker du det?" TIDSMASKIN TACK?

Finaste kvällen på så himla länge i alla fall! 

Idag sov jag tills klockan två på eftermiddagen ungefär och sedan tog Eik med mig på stan för bakismat. Hittat bästa burgaren för en hyfsat billig peng! OCH DET ÄR POMMES GJORT PÅ SÖTPOTATIS NI SER PÅ BILDEN DÄR! Dog godhetsdöden.

Vi ville egentligen stanna för pannkakor också men stället stängde så vi gick vidare. Påvägen såg vi en jättecharmig hemlös kille som sa att Eik hade en fin jacka. Så gullisen här på bilden kunde INTE äta upp hela sin våffla utan tog istället med den tillbaka, och jag köpte en liten kaffe också, som vi gav honom. Dagens goda gärning. Alla glada!

Nu: däcka igen.

x

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar