söndag 9 mars 2014

perfectly sunny sunday

Idag gick jag och Saeko ut i solen igen, nu är det cirka femton grader här och strålande sol! Det ni!
Efter att ha vandrat mållöst i nån timme så inser jag som vanligt att mataffärerna ju har stängt redan vid fyra. Så vi gick in på Mark & Spencer's där jag hittade fempack apelsiner = nöjd tjej! Tänkte köpa en enkel himla sallad men där fanns ju inte så mycket roligt i ordentlig storlek. Förstår inte varför det finns hundra SMÅ himla sallader för? Alltså minimala! Om bebisar åt sallad typ. Aja jag hittade en bra med fetaost & avokado och sen är dom ju så himla smarta att dom har små paket med tillbehör. Alltså DÖR så gott detta var. Perfekta salladen helt enkelt. Edamamebönor hade jag t ex inte ätit förut: hur gott?! Synd att det är så dyrt att köpa mat såhär annars hade det blivit perfekt lunch varje dag!

Märker hur otroligt obsessive jag är som person förresten. Tur jag inte håller på med knark för jag hade blivit hooked SÅ FORT! Äter så himla många apelsiner! Det är ju inte dåligt kanske men något säger mig att det inte är bra att äta hur många som helst varje dag. Kan någon berätta hur många jag borde äta?

Någon har för övrigt snott locket till min kastrull. Det finns massvis likadana i köket men bara två i stor storlek eftersom att jag och Saeko har samma kastrull. KUL GREJ att sno eller?! Fattar verkligen noll. Koka broccoli är sådär kul nu när det tar en hundra år. Bor verkligen med ett gäng knäppa människor.

Vet inte om jag skrivit det men en av tjejerna här ifrågasätter ALL mat jag lagar. Hon är från Kina och gör bara ris hela tiden. En gång hade jag skalat en morot och åt den medan jag lagade något annat och hon bara "you eat a carrot just like that?! :o" som om det vore Underligt att äta en rå morot?

Längtar till i höst då jag bara ska bo med folk jag kommer överens med och det inte ligger pasta/ris/skit i vasken varje himla dag.

x

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar