tisdag 11 mars 2014

jag vakna efter en tupplur av att jag fick höra sången ifrån taken

Igår sprang jag på Eik i skolans kafeteria. Han var för en gångs skull Inte uppbokad hela dagen så vi bestämde oss för att gå till stranden med några av hans klasskamrater. Det var göttigt som fan!
Eik visade mig dessutom en liten butik precis bredvid piren som heter "oh so swedish" där de har ett litet Björnes magasin gosedjur, gamla roliga vykort på svenska och massvis utav "typiskt" svenska grejer helt enkelt. Knäppt var det!

Idag äre ju tisdag så jag började dagen med att promenera med Johanna! Alltid lika härligt och det känns otroligt fritt att prata högt i telefon på gatan på svenska. Glömmer verkligen var jag är så lyckades till och med börja dansa i mataffären. That's friendship for ya!

Saeko hjälpte mig i jakt på edamamebönor! Så lunch blev svinjävlagod sallad med lax, ruccola, gurka, edamamebönor och en himla massa frön. MHM jag tycker minsann jag lyckas ibland. Fast idén var bara att återskapa goda salladen jag åt häromdagen. Min blev godare! HA!

Jag har även ringt och beställt papper som förhoppningsvis kommer imorgon. Och så ringde jag idioterna på student finances som berättade att eftersom det saknades DATUM på mitt 'proof of ID' papper så måste jag skicka ett nytt. Alltid lika roligt. Men jag hade en citroncupcake bredvid mig när samtalet var över så jag blev inte ens arg.

Imorgon äre veckans BÄSTA dag! Hihi

xx

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar