onsdag 19 mars 2014

this shit makes you colourblind

Inser att det säkert ser ut som att jag lägger upp exakt likadana bilder nu. Men såhär har min dag sett ut.
Det är irriterande hur det inte ser ut som mycket alls! Att jag varit i mörkrummet HELA dagen idag och nu har två färdiga printar till. (två och en halv faktiskt men det syns inte här) Men fatta (FATTA!) vad lång tid det tar? Är i vilket fall glad att jag jobbat så fort som jag förutspått och att jag kommer hinna med det jag ska imorgon!

Symptom efter att ha varit i färgmörkrum en hel dag:
- förvirrad (började gå vilse där inne helt ärligt)
- ont i ögonen
- tillfälligt färgblind
- och samtidigt HELT inställd på vilken nyans allt omkring mig har
- blicken fastnar stirrandes lite överallt - väljer att kalla det stirrblick

Varje testremsa/papper tar 2-4 minuter att gå igenom maskinen efter att man belyst den. Så då får man sitta i korridoren och vänta. Medan jag väntar kollar jag först instagram, facebook, twitter, bloggar, smsar osv(eller såklart PRATAR om någon annan är där, jag är inte en ensamvarg). Idag började jag läsa en ny blogg som visade sig vara det absolut bästa sättet att fördriva tiden på: Nina Åkestams blogg! SÅ himla välskriven och intressant. Så om du där ute har det jättetråkigt så kan du, precis som jag gjort idag, bläddra genom den. Jag läste allt jag hann med. Så himla skönt att tänka på något helt annat mitt i printandet dessutom.

& som tur är så finns ju Mark där också. Han berättar alltid roliga historier, idag väldigt mycket om sin guldfisk och hur han snubblat över någon högt uppsatt person på skolan. Det är en kille i någon av klasserna över mig som printar en JÄTTESTOR bild på en naken brud. Och det är ju intervjutider nu så det kom förbi en tjej som blev visad runt MED SIN PAPPA - Mark blev tämligen generad och försökte väl spela cool. Men det fnissade vi åt sen.

Gillar färgmörkrummet! Gillar att GÖRA någonting såhär varje dag. Måste göra oftare. Fast det är lite dyrt. Men så länge mina 100 papper räcker så ska jag hänga där mer!

Nu fuskar jag och har köpt en påse mini-kinderägg. Men det är jag värd! För andra- eller tredje- (har inte koll på vem som går var) års eleverna sa att mina bilder var väldigt fina idag! Pepp av det alltså!

x

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar