lördag 30 november 2013

d-d dance dance

Åhh vår lärare presenterade sitt fotograferande igår och det var SÅ himla bra! Han började med att säga att han är väldigt inspirerad av bla a Bob Dylan och då var jag redan såld. Sen nämnde han JH Engström som en stor inspiration också. Jag bara "HEJA svenska fotografer!"

Efter våra crit kände både jag och Klara oss depp (nya tutors, vi saknar våra gamla) så direkt efter skolan köpte vi lite öl och gick hem till mig och gnällde. Detta ledde självklart till att vi gick till ett gäng pubar. The Marlborough är helt klart min nya favorit, de spelade 60tals soul hela kvällen och vi drack billig spiced rum. Gott som tusan var det! 



Minns inte när vi gick hem till Klara men på vägen träffade vi en klasskompis vars enda sätt att kommunicera är genom att retas, vilket jag visste om men Klara blev förbannad. Hehe. & hans kompis drog äckliga kommentarer om svenska tjejer och jag höll på att ungefär kräkas på honom. Men istället gick vi vidare och hade youtube krig. Jag började med att visa allt som hade med CDCC att göra och sen blev jag som vanligt ganska översvensk och spelade Abba, The Hives och Broder Daniel (varpå Klara kallade mig emo - WHAT!) Sen gick jag väl hem vid sju imorse och det var ljust ute, fick sommarfeeling (för att jag inte fattade att klockan var sju) Helt underbart att vara uppe hela natten för att jag och Klara inte kan sluta snacka skit!

Vaknade nyss av att solen sken kokhett över min säng och hade flertal sms som frågade om jag ska med till 80tals klubben på The Haunt ikväll. Har hört så fina saker om denna klubb! Men tänker att jag nog måste göra rejält med skolarbete först om jag ens ska förtjäna att gå ut ikväll också. Hehe.

x

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar