tisdag 5 november 2013

prosecco & Paul McCartney

Igår var verkligen en heldag av saker jag inte alls tänkt göra. Men HALLÅ vad kul det var!

Vaknade extremt trött och tänkte att "måste jag verkligen gå på den himla föreläsningen?" när jag sen insåg att det faktiskt är den enda lektionen vi har hela veckan så tänkte jag EH JA..

& det var som vanligt fruktansvärt sövande att lyssna på snack om LANDSKAPSFOTOGRAFI i en timme. Tycker landskap är bland det tråkigaste som existerar nästan. Seminariet var roligt dock. Vi har den roligaste läraren. Hon bad alla rita vad vi tänker på när hon säger landskapsfotografi. På 30 sekunder. Haha. Så himla onödigt och kul. Alla ritade berg och träd och sånt.

Sen gick jag, Klara & Bryony till skolans restaurang och käkade billig lunch. Jag åt nån knäpp grönsaks?? vet inte ens vad jag ska kalla det. Det var rotfrukter och spenat i nån röra liksom med den där himla puffen ovanpå. KNÄPPT! & himla svårt att äta.

Sen tänkte vi gå till Phoenix och se en utställning men det var tydligen stängt mån-tis. Så jag & Bryony gick till the lanes istället där vi stötte på den här cykeln utanför ett café. Älskar cyklar.

Hon visade mig en mega second hand affär där vi spanade på en miljon gamla kameror, plåtburkar och glasflaskor av olika gamla slag. (Bryony älskar också burkar och annat sånt en kan organisera onödiga saker i) Jag gjorde några fynd! & sen var hon extremt hungrig så vi gick till ett supermysigt ställe och käkade "mini lunchen" som var dagens soppa + valfri wrap. Soppan var på tomat, morot och selleri & vi valde båda wraps som var med halloumi,(hon hade aldrig ätit halloumi, hon skrek nästan av lycka) peppers, sallad och koriander. DOG GODHETSDÖDEN! & detta kostade fem pund. FEM! Ska så ge mig på att göra dendär soppan alltså.

Sen kom Klara och jag tvingade Bryony att köpa Catcher in the Rye för hon hade inte läst den. Sen gick hon hem och vi gick hem till mig.

Här är mina fynd förresten. De kostade sex pund var. Så nu har jag en tekanna för en gäst och en kamera som kanske kanske kanske kan fungera. Fina är dom. Vi köpte även en flaska superbillig prosecco och CRABBIES! För att fira. Nåt. Vet inte. Bara för att.

Sen gick vi till Hobgoblin men påvägen hittade Klara en stol!

På Hobgolbins toaletter kan en skriva på dörrarna med kritor. Jag skrev på svenska. Vi satt och pratade och helt plötsligt avslöjar Klara att när hon först kom till London så jobbade hon i ett café i en recording studio i London. & hennes första kund var Chris Martin som bad om a cup of soup men hon visste inte vad cup betydde (hon kunde knappt nån engelska då) så han fick förklara det för henne. Hon radade upp en hel drös av band jag älskar som hon då träffat hundra gånger men det som fick mig att nästan, på riktigt, Strypa henne på plats var när hon sa att Paul McCartney sa till henne att hennes glittriga tröja var väldigt fin! !!!!! !!! Visste inte om jag skulle gråta eller skrika eller ja.. Som tur var som sprang vi på Dave (som också går i vår klass) där och då och joinade honom och hans flatmates istället.

& så gick vi vidare och jag hittade mer toalettpoesi! Sverige! 

Full tjej på toa. Hej hej!

 Mycket bra kväl. Kan avsluta med roligaste toalettpoesin: "if you go home with a boy and he doesn't have books - don't fuck him"

x

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar