fredag 22 november 2013

take me out tonight - where there's music and there's people -

Har tänkt ett tag att jag ska köpa någon lite roligare anteckningsbok och idag när jag fick mitt fina betyg (alltså hallå! mitt finaste betyg någonsin!) så fick det bli en belöning. Köpte även en fin GUL kalender till nästa år. Och större än min gamla moleskine. 

Så att nu jäklar ska jag fortsätta med såhär fina betyg. Nästa gång kan det bli A tycker jag. Men kanske inte ska hoppas på för mycket - har inte ens börjat projektet än. Hehe. Och den här gången kommer jag samtidigt åka hem, flytta, jobba OCH skriva uppsatsen. 

Älskar att köpa nya anteckningsböcker!
 Speciellt eftersom att jag sen lägger ner lite extra tid på att pynta dom..

Frågan är vad en plugghäst som mig (hihi) äter till kvällsmat? Har ätit tonfiskröra med stekta morötter, palsternacka (ps. "parsnip" hur bra ord? dör), rödlök och spenat ungefär varje dag denna veckan. Börjar tröttna liiite. Jag tjatar banne mig ut varenda maträtt i världen. Får gå tillbaka till tomatsoppa dårå.

Känner att min stackars lever ska få vila denna helgen. Men jag hittade det här super fina citatet igår:
F. Scott Fitzgerald verkar ha varit en väldigt, väldigt klok man! Eller hur?


x

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar