måndag 11 november 2013

jag blev som kvar

I morse hade jag mitt tio minuters möte med Fergus. Som vi tydligen alla har en gång per termin för att diskutera hur vi har det. Tycker det är himla fint, har aldrig hört talas om något sånt här i Sverige? Att det finns schema lagd tid (även om det bara är tio minuter) för varje elev att prata med kursledaren. Jag pallrade mig i vilket fall dit för att bara säga att jag stormtrivs och älskar ungefär allt. 

På vägen hem gick jag förbi affären och skulle köpa lite småsaker. Glömde det jag var absolut mest sugen på: tonfisk. Attans. Bestämde mig att jag bara måste göra något extra speciellt till lunch då istället. 

Det fick bli zucchini-pizza-båtar eller vad en nu vill kalla dom. Gröpte ur och fyllde med tomat, lök och mozzarella och la i ugnen. De var på tok för tjocka men vi har som sagt bara ett himla galler i vår ugn så ville inte att de skulle falla ner på botten av ugnen.. Stekte det jag gröpt ur med mer lök och tomater och åt med resten av mozzarellan. Det blev himla gott! Men jag blir ändå sugen på en riktig himla onyttig pizza. Attans.


Nu längtar jag till mitt nästa möte med Fergus då jag ska få feedback på mitt projekt. Inte nu på fredag men nästa..

Drömde att jag åt avokado till frukost. Känns som en ganska bra idé kanske.

Annars är jag himla glad för Emma Knyckare ska vara med i musikhjälpen i år! Så trist att det inte är i Malmö. Då hade jag ändå hunnit gå förbi sista dagen. Hoppas jag kan se det på webben härifrån.. för Så Mycket Bättre går INTE att se från himla England. Dåligt tv4play. Inte ok.

Nä nu Johanna. Nu får du fan pallra dig hit! Torsdag är för himla långt bort!

Denna helgen har jag haft Wes Anderson maraton med mig själv. Sett alla hans långfilmer efter varandra i en riktigt blandad ordning. Hade aldrig sett Rushmore förut. Så det var kul. Men den blev inte min favorit direkt. Vet inte riktigt vilken som får bli min favorit.

Här är i alla fall min favoritscen med späckhuggaren:

x

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar