tisdag 19 november 2013

we dance in the living room, dance on the sidewalks DANCE DANCE DANCE no men ever really dance like this

Nu har det varit tyst här ett tag, mest för att jag ville utnyttja tiden med min bästis när hon varit här. Men nu har hon åkt hem (lögnare som sa att du skulle stanna föralltid!!) så här kommer bildbomben. Lovat Johanna att lägga upp ALLA bilder. Så här är väl första delen.

I torsdagsmorse tog jag på mig mina klackar och vandrade mot stationen där jag hittade den där pigga tjejen! Vi marscherade direkt till ett av mina favoritställen och åt frukost. Sedan gick vi rakt hem till mig och jag fick en INFLYTTNINGS PRESENT! Så himla fin. En uggle mugg fylld med saltlakrits! & en hemlis som ni kanske får se en annan gång :)

Hon levererade bland annat godis som mamma köpt till mig. Det där är för övrigt min tre liters skål! Helt proppfull. (men inte längre HEHE) Sen blev Johanna sjukis i två dagar så då försökte vi ta det ganska lugnt bara! (inte för att det hindrade shoppingen på något vis, pjuh!)

Så fort hon kände sig bättre utnyttjade jag situationen och så klippte hon av mig håret! 
Obs! Vi fikade HELA tiden. You Swedes and your "fika" ...


När Johanna kände sig HELT FRISK och FYLLD AV ENERGI så gick vi till Easy Hours och köpte 2 flaskor bubbel för tio pund. När vi druckit vars en av dom så gick vi till Hobgoblin där Klara satt och väntade. Där hade dom fina "2 for 5pound" redbull vodka. JAA sa vi! Även fast jag aldrig dricker sånt där trams. Sen gick vi självklart till Northern Lights (som alltid) och drack fläder cider och saltlakrits shots. & saltlakrits shots. & fler saltlakrits shots. Klara bjuder alltid på för många shots. Jag tog den fina bilden på tjejerna och va SÅ STOLT över hur de fann varandra. Mitt lilla gäng. 

Påvägen vidare mötte vi en hemlös man som var nykterist och hade världens sötaste hund! Johanna hade en politisk konversation (inte för att jag minns den) och sen gav vi honom alla mynt vi hade. Sen dansade vi på en klubb med fler shots och mer öl och va ungefär fullare än vad någon av oss (hoppas jag) någonsin har varit. Kom hem nån gång tidigt på morgonen. Det sägs att det var en av de roligaste kvällarna ever! Bra ju.

Dagen efter vaknade jag i mitt smink och kände mig såhär. Visste inte om jag fortfarande var full eller hade den absolut värsta bakfyllan i hela mitt lilla liv. (Ni vet när allt gör ont men en samtidigt vill dansa som tusan & skrattar åt sig själv?) Jag och Johanna tänkte: pizza. Så vi gick till nåt ställe nere i stan. När Pete hörde hur bakfulla vi var så sa han att det bara fanns en sak att göra: dricka öl. Så då gick vi och spelade biljard på en pub här runt hörnet. Jag och Johanna vann såklart! & Pete berättade olika hemskheter han gjort när han varit full, för att lätta vårt(mitt) samvete. När vi sen kände oss lagom buzzed så gick vi hem innan historien upprepade sig igen. & jag hade ju skola dagen efter.

Tror dock att det slog till att bli en sån himla två dagars bakfylla. För halvvägs genom föreläsningen insåg jag att jag inte hade lyssnat på ett endaste ord Fergus sagt. Så jag anmälde mig som ill och hoppade över seminariet den här gången. Vad hade jag gjort för nytta med en sprängd hjärna liksom.

Efter skolan tog vi ännu en runda på stan och shoppade pytte lite för mycket. Tog en paus med varm choklad. NÖJD TJEJ ELLER

Sen hade vi en romantisk dejt på en italiensk restaurang. Åt pizza med kronärtskocka på, YUM! Efter det gick vi till puben en sväng. Såklart!

Idag har jag haft skola igen. Men efter det åt vi lunch med Klara på ett jättemysigt café! Jag åt morot och koriander soppa. SÅ GOTT! Te till soppa var skumt dock. Vet inte varför jag beställde det.

Som en sista måltid innan Johanna åkte hem igen så åt vi scones.

Nu sitter jag här HELT ENSAM i mitt rum och tänker

DAMN! 
I wish I was a lesbian and that you were too,
so I could fall in love with you!

x

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar