torsdag 17 oktober 2013

b&w printing workshop

Det här är då vad jag spenderat förmiddagen med. På skolan har vi en såndär helt fantastisk liten maskin som man bara trycker in pappret i och efter ungefär en minut så kommer bilden ut helt torr och klar! Inte lika spännande som när en står med baljan och ser det magiska hända framför ögonen på en MEN jävligt mycket snabbare! Speciellt eftersom att vi måste göra alla jäkla testremsor.

Jag blev nöjd! Blev inga fina kanter direkt men jag är inte så perfektionistisk som Mark väl ville att vi skulle vara. Och det går ju att bara skära bort dom satans kanterna ändå så. Föredrar att scanna mina negativ. Det var dock himla mysigt att stå i mörkret hela förmiddagen, tror hälften av de andra i min grupp var bakfulla dessutom. Som vanligt! Imorgon äre crit som gäller! Jag är pepp! Det absolut roligaste, helt klart!

x

1 kommentar:

  1. HÄRLIGA BILDER!!! Nu är jag hemma igen i soffan - skööönt. Du har en ICA check på 25 spänn att handla för när du kommer hem - he, he!!! Puss och kram

    SvaraRadera