tisdag 22 oktober 2013

tuesday (heart attack)

Happ. Så dagens föreläsning handlade om hur vi ska lämna in vår research osv. Kort och gott så ska vi lämna in en liten bok helt enkelt där vi har en kort och omfattande beskrivning av allt vi gjort i projektet. Det tog en timme att förklara ja. Sen köpte jag lite film och gick hem. Gjorde denhär goa omeletten:
Fotade upp en rulle. Inte enkelt direkt att hålla i glasburken, trycka av och sen vrida fram efter varje bild. Som en dessutom måste göra på två olika ställen på den där monsterkameran.

Sen när jag skulle vrida tillbaka rullen så hittade jag inte rätt knapp utan slet istället i filmen åt fel håll så att den nu verkar ha gått sönder inuti det himla magasinet. Som vanligt när jag använder en ny kamera.  Så blir bara att ta med hela bakdelen av kameran in i mörkret imorn. Känner mig ganska opepp. Framkallning är inte så himla kul. Slår vad om att nåt kommer gå snett imorgon också. Eller att bilderna kommer se ut som skit. (JA jag är pessimistisk när det gäller självporträtt med en analog, svårhanterbar kamera jag aldrig använt förut)

Ikväll får jag i vilket fall äntligen se senaste avsnittet av Bron. & äta tomatsoppa kanske? JAA

3 kommentarer:

  1. Är det min gamla kamera som är monstret?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha nej det är mellanformatskameran i förra inlägget såklart. Den är megastor!

      Radera
  2. Läste det sedan och insåg det..

    SvaraRadera