söndag 20 oktober 2013

tea & toast

Idag har jag vandrat omkring längs stranden med Mel i min klass. Himla trevligt. Vi gick till ett extremt brittiskt ställe och drack varsin minikanna te (HUR GULLIGT?) och käka toast & cake. Är helt besatt av att införskaffa en såndär liten tekanna nu. Och en lite större för när jag har besök. Frågade Mel om britter verkligen dricker så mycket te som det sägs. Hon svarade med att på vintern kan hon dricka femton koppar te per dag. FEMTON!

Provade även att ha mjölk i mitt te men förstår fortfarande inte riktigt grejen. Det är gott men det tillför inte någon smak alls egentligen. Ska nog försöka släppa mitt kaffeberoende. Har inte råd att köpa mer kaffe nu och kan ändå bara göra snabbkaffe hemma. Köpte ett megapaket earl grey när jag först kom hit, så det är nog sjukt mycket billigare för mig att fortsätta dricka te istället. Tänkte att det var info ni alla finner very useful?

Himla lugn dag för övrigt. Mysigt som tusan! Nu måste jag dock läsa den himla texten inför föreläsningen imorgon. & sen har jag en till fika inbokad imorgon eftermiddag! Himla trevligt det här. Har ju knappt fikat sen jag kom hit. Har bara druckit öl. (obs! klagar inte)

x

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar