lördag 5 oktober 2013

sitter på pianot mellan flaskor, glas och fimpar

Idag undrade mina flatmates vart jag tagit vägen. Åt tonfiskröra till frukost på mitt rum och läste sedan igenom module beskrivningen ungefär fem gånger och panikade över vad jag skulle göra. Bläddrade runt i ett gäng böcker och fick en tanke, skrev lite. Sedan gick jag över till att läsa The Origins of Photography - tröttnade genast så jag gick och skaffade ett laundry kort istället. 

Sen fortsatte jag i en timme typ. Fytusan vilken tråkig text. Jag hoppas verkligen att detta blir sista gången i mitt liv jag måste läsa om camera obscuran. Skulle gärna bygga en dock! I mitt lilla rum. Det är alltid skoj.

Jag och Eik gick till Sainsbury's och köpte massvis med mat. Tänkte göra lite thaigryta ikväll. Fast kycklingen var för dyr så vi får se hur den smakar med endast broccoli och bambuskott.

Hittade även Cuscqeña! Lyckan var total. Köpte tre pints. Hittade inte ens ginger ale i affären! Ville ju prova "whisky and ginger" hemma :( Fair enough. Irish coffee funkar ju också. Känner att jag delar med mig av extremt intressant information här. Blev väl ungefär lika rolig som den satans texten jag läser.

Igårkväll när jag gick in i mitt rum så luktade det weed. Alltså jättemycket. Jag bara happ.. (nej mamma och pappa det var inte jag)

Lyssnar i övrigt non stop på Veronica Maggios nya. Hur stört är det inte att hon gjort en låt med Håkan? Kors i taket vad förvånad jag blev. Älskar den. Såklart.

Ps. purjolök kan va det bästa som nånsin funnits. & ost!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar