lördag 26 oktober 2013

let them think what they may, for they've good reason

Det är verkligen alltid lika spännande att gå ut i köket dagen efter att vi varit ute! Eik hade lämnat en extremt kryptisk note:
Jag är för lång för min spegel. Eller så är rummet för litet helt enkelt. Får i vilket fall stå såhär för att se hela mig. Därför den oftast bor i sängen innan jag ska iväg. OCH!! Det är en smalspegel. Vet inte varför men en blir helt enkelt smalare i den. Confidence mirror kallar jag det. Här är när jag bestämde att Saeko och Eik skulle följa med mig till the lanes. Uppdrag tekanna.
Vi mötte upp Racquel och gick runt i en evighet i jakt på SCONES! Jag och Saeko var extremt sugna på scones.
 Racquel
 Saeko

Eik

& jag med DEN SISTA SCONEN I BRIGHTON! Det fanns verkligen bara en kvar.
God var den! Med en kanna pepparmint te. Min kära moster gör dock Mycket godare scones kan jag ju säga. Helt klart! Förstår heller inte sylt på scones. Tycker att en scone är en finare version av en fralla. Så det ska liksom bara vara smör eller dyl på.
Vi gick runt i måååånga second hand affärer. Saeko hittade en helt UNDERBAR jeansjacka med fluffigt foder! Jag har alltid velat ha en exakt likadan. Ska minsann hitta en!
Jag hittade den här fantastiska mössan. Är numera med i Steve Zissou's crew för den som undrar.
När vi kom hem lagade vi mat. Jag lagade såklart soppa med bästa ostarna. & sen gjorde vi milkshake på hasselnötsmjölk! YUM!
Dagens uppdrag gick bra! Hade hoppats på en senapsgul eller en ljusblå tekanna. Sitter just nu och avnjuter en kanna pepparmint te. BÄSTA SMAKEN!

Imorgon kanske det är dags för vettigare saker. Köpte film idag också! Ska få låna en självutlösare av Georgia på måndag. Är fruktansvärt pepp! Inte lika pepp på att göra the reading för måndag. Som vanligt. Vad är skolan utan något som känns tråkigt liksom.

Har verkligen haft en riktigt go bakisdag. Var så himla nära på att stanna inne och bara kolla på youtube. Tittade lite snabbt på alla Hemma Hos sessions innan faktiskt.

Låt oss minnas den bästa kvällen när finaste bandet spelade:

x

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar