tisdag 1 oktober 2013

Y-R-S-A

Som ni kanske förstår så försov jag mig imorse. Tur att jag alltid går upp jävligt mycket tidigare än vad jag egentligen måste så jag hade ändå en halvtimme på mig. Slängde i mig kaffe och vände upp och ner på hela garderoben för att välja kläder. (Jag gör det i stort sett varje morgon, beslutsångest deluxe)

Väl framme vid Circus Street (photography studenternas egna byggnad, hur lyxigt?) så fick vi träffa personalen. Inte alla lärare dock. Sen hade vi två timmars paus, vilket är väldigt underligt. Så Laura som är världens minsta lilla, men tuffa, tjej samlade ihop hela klassen och drog med oss på kaffe. Grymt skönt att det är en sån tjej i klassen, hon var t om den första jag träffade igår! Vi hamnade på ett undangömt ascoolt café - det var grejer ÖVERALLT. Laura och jag tog en rundtur av hela stället för att försöka se allt men det är nog omöjligt att göra på ett besök. Typ provdockor med avhuggna armar, actionfigurer hängandes i taket, en chewbacca mask hängandes på väggen osv.

Sen tog vi en tur till stranden och jag försökte hitta båten jag trillade ner ifrån - men det fanns så många båtar så jag har verkligen ingen aning om vilken det var jag klättrade upp på..
Tillbaka på Circus st så fick vi en rundtur och det var så UNDERBART! Mörkrummet är GIGANTISKT verkligen! Är så obeskrivligt pepp!

Sen hade vi våra mugshots taken. En och en med en lapp där ens namn stod. Känner att jag har diskuterat med halva klassen idag hur man uttalar mitt namn och vilka skillnader det är på Sverige och England. Alla vill typ åka till Sverige och jag bara WHY? Ungefär. Älskar Brighton.
Så såklart när det blev min tur att bli fotograferad så ställer båda lärarna sig och bara stirrar på min lapp och mitt namn. Och jag bara YAY jag är SÅ obekväm här på en pall framför hela klassen som bara stirrar och självklart ska det ta längre tid för just mig :) ... Aja gillar ju iaf att alla lärare lär veta vem jag är direkt. De förstod ju direkt att jag är "den svenska tjejen"...

Nu har jag krypt ner under täcket med en kopp te och värmt mig. Det har varit riktigt kallt idag. Måste gå grocery shopping. SÅ TRÅKIGT för jag orkar inte bära hur mycket som helst, så jag måste typ gå och handla hela tiden......... Blir väl tomatsoppa ikväll igen :) Love it!

Vi fick en uppgift också och en rulle med svartvit film! Vi ska välja ut tre objekt att fotografera i bara naturligt ljus på olika sätt. Tillslut ska vi ha fem still life bilder att visa upp. Inte så avancerat eller så men kul!

Ska väl börja läsa texten som jag ska kunna på tisdag. En måste tydligen skriva en sammanfattning av alla texter på lektionen. Det är jag icke van vid! Så får väl försöka läsa texten flera gånger helt enkelt..

Nämnde jag hur mycket jag älskar Brighton?

1 kommentar:

  1. Ha, ha!!! Du är ju för rolig. Ska du hålla på i detta tempot lär du komma hem som ett vrak till jul - lagom till flytten!!!
    Här är det också kallt, inte som i Brighton i helgen (eller i Malmö i helgen).
    Härligt att du gillar skolan och klassen. Snart är det höst = Turning Torso skuggar snart vår balkong!!!
    Tosca tösen hälsar till dig!!!

    SvaraRadera