torsdag 17 oktober 2013

catching up

Såhär trevligt såg det ut i tisdags när inte alla, men många, av mina klasskamrater drack öl på en go pub vid namn Hobgoblin. Ett riktigt långbord där vi flyttade runt och fram och tillbaka. Fanns även en kramgo katt på innergården som jag gosade lite med. Några av oss shottade lite tequila eftersom att det var tequila tuesday på puben. Billigt!! Jag & Mel delade en flaska rosé och annars drack jag massvis med ginger beer. Bästa grejen!! Jag skulle sen följa Klara till tåget (hon bor i London) men sista tåget hade tydligen redan gått så jag fick uppdraget att göra henne sällskap tills första tåget gick.

Vi gick till den nordiska baren och drack saltlakritsshots och frågade bartendern vad han tyckte om Malmö. Han gillade speciellt falafeln! MHM! Vi gick vidare och Klara bjöd mig på whiskey alldeles för många gånger. Hittade även Kopparberg flädercider!! Konstigt att det finns fler smaker på kopparberg här än hemma ändå. Vi hamnade på en vidrig klubb, drack lite mer whiskey och sen smugglade jag ut våra ölflaskor i min tygpåse så vi kunde sitta på stranden istället.

Vaknade igårmorse med den absolut värsta bakfyllan i hela mitt 21åriga liv. Spenderade större delen av dagen i sängen och fick sen höra att mitt paket som mamma skickat hade anlänt! Släpade mig ner till receptionen och får höra att mitt paket inte är där utan på royal mail kontoret på andra sidan stan. YAY! BakfylleYrsa var inte överlycklig men jag lyckades på nåt vis ta mig dit där det var aslång kö och få mitt paket. Så nu har jag äntligen halsduk! Och raggsockor. Köpte lite Ben & Jerry påvägen hem också och krängde resten av kvällen.

Idag käka jag halloumi till lunch efter dagens workshop. Ska släpa mig till biblioteket sen och göra lite välbehövd research. Vet inte vart jag ska börja dock.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar