fredag 4 oktober 2013

Module 1 !!!!

Borde kanske sluta fylleblogga? Oavsett vad en nu tror så hade jag en jävlig rolig kväll igår. Att vi ens hittade en soulklubb värmde mitt hjärta. Även om den inte var lika glad och fin som soulin. Den var mer smutsig och trång, på ett bra sätt såklart.

Vaknade något hungover och släpade mig till skolan där vi skulle på ett "Health and safety" talk. FY vad tråkigt det var. Tror exakt alla somnade. Sen hade vi vår första briefing för vår första "module" alltså riktiga uppgift. PEPPEN! Alltså. Ville nästan gråta. Vår lärare heter Fergus. Bara en sån sak. Och han är sådär riktigt bra och brittisk när han talar. Det märks hur intresserad han är och han förklarar på ett så himla ordentligt, korrekt, men inte tråkigt, sätt. 

Käkade sen lunch i cafeterian (måste ta med mig egen mat nästa vecka. det är iofs hyfsat billigt och väldigt gott där) med en tjej i min klass som heter Klara. Hon är från Tjeckoslovakien (poängterar att hon själv uttryckte det så. okej) men har bott i London i två år. & nu pendlar hon därifrån. Förstår inte hur hon orkar! Sen gick vi och några fler från klassen till biblioteket eftersom vi hade en timme innan nästa talk. Här är en av kanske tre gångar fullproppad med BARA fotoböcker:
Tror inte vi sa ett ord till varandra efter att vi kom dit. Jag fick med mig två goa böcker hem: Jeff Walls hasselbladsprisbok & Josef Sudeks The Window of My Studio. Kärlek alltså.

Varav ingen har något med uppgiften att göra egentligen. HEHE!
Module 1 handlar om identitet och vi ska fokusera på porträtt. På fredag har vi vår första lilla samling i grupp med två lärare där vi ska visa hur vi tänkt. Så på fredag ska en redan ha utprintade bilder att visa. Är lite glad över att jag inte jobbar analogt hela tiden alltså. Hade så inte hunnit. Nästa vecka tror jag att vi ska gå igenom framkallning och mörkrum osv.

Igår var ju inte alls framkallnings workshop - det var ett basic samtal om hur en kamera fungerar i en timme. Det är ju bra att de ger alla samma förutsättningar men tror inte att en enda i min grupp fick ut så mycket av det. Jag kan kanske tycka det var lite gött att höra allt på engelska dock. Typ ordet aperture hade jag totalt slarvat bort. Så igår var en väldigt kort, halvtråkig dag egentligen. Idag var bättre men nu är jag SÅ TRÖTT.

Ska göra tomatsoppa och se nya Glee!

x

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar