måndag 14 oktober 2013

flat drama

Okej. Så idag uppstod det första sk bråket i vår lilla flat. Jag har varit lite on edge ang en av snubbarna som bor här för jag misstänker att han använder min stekpanna lite då och då utan att fråga OCH diskar inte den ordentligt. Så idag när jag kom in i köket så sa Saeko att någon hade snott hennes kyckling. KYCKLING! Alltså. Inte ok. Jag misstänker genast den här snubben och utnämner migsjälv till flat detektiv. Saeko sätter upp en arg lapp på kylskåpet.

Senare sitter jag, Eik och Saeko och käkar vid bordet och denna snubbe kommer in i köket. Han ser lappen, öppnar kylskåpet och står där och glor en stund. Jag fnissar till och Saeko frågar om han vet något om den här kycklingen. *pinsam tystnad*
"Var det din kyckling? Den luktade skitäckligt. Jag slängde den"
(Jag är redo att skrika alternativt slå denna grabb i nyllet) & Saeko börjar argumentera emot att den inte var gammal och att han inte bara kan slänga saker utan att fråga vems det är först. Varpå han kommer med en jävla macho attityd om att "man kan inte ha kyckling i kylskåpet" och "vad skulle han göra det luktade äckligt"....
Det blir en ganska häftig diskussion i köket. Jag och Eik sitter mest och tittar ner i varsin tallrik men till slut så blandade lilla Yrsa sig såklart också i. Skrek inte dock. Vill bara påpeka. *klapp på axeln*
& sen går han därifrån och det hela slutar hyfsat lugnt.

Fem minuter senare kommer han tillbaka och har hämtat den andra killen (vars namn jag heller aldrig kommer förstå, inte så nödvändigt heller då han aldrig lämnar sitt rum) och de börjar BÅDA babblar om kycklingen IGEN. Varpå Saeko nästan skriker att han inte ska röra hennes saker  - och tillslut så börjar jag, Eik och Saeko bara Asgarva medan han står där i lågor av ilska ungefär. DÖR!

Kan ju bara säga att om det var min kyckling så hade han fått min odiskade stekpanna i skallen. (det finns en anledning till varför jag inte ska bo såhär egentligen)

x

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar