lördag 12 oktober 2013

saturday (wait)

Igår spenderade jag kvällen med lite Ben & Jerry. Det är så mycket billigare här! Jeeze.

Idag mår jag fortfarande uselt. Men jag tänkte att jag skulle göra nytta idag ändå. Vaknade, bestämde mig för att jag skulle tvätta Innan frukost för att fördriva tiden med att äta frukost innan jag sen behövde hämta tvätten igen. Resultat: ligger kvar i sängen till klockan 11 utan frukost. Japp.

Så istället för frukost blev det lunch. Och inte hade jag speciellt mycket kvar i kylskåpet inte. Det enda det inte är ont om i vårt kök är spaghetti. Jag investerade i 2kg spaghetti till mig, Eik och Saeko när jag först flyttat hit. Undrar om det nånsin kommer ta slut. Såhär såg det ut iallafall. 
& sjukt gott blev det. Spaghetti är bäst.

Vattnet i kranen här är fruktansvärt äckligt. Så jag dricker helt enkelt väldigt mycket te och köper ibland en såndär sjukt stor vattendunk.

Jag tog med mig Björg på lite ärenden. Skickade en kopia på mitt pass med dyr jäkla snabbpost till det satans student finance företaget. Och råkade kanske få med mig den här nånstans där i mitten av dagen också..
Can you blame me? Borde vara förbjudet för mig att gå in i alla dessa second hand affärer.
Kvällens planer inkluderar tomatsoppa och plugg. Känns skönt. Sjukt praktiskt att vara sjuk när jag ändå inte har råd att gå ut liksom.. 

Vi har fått wifi här nu! Så slipper den dumma sladden! Kan sitta med datorn i sängen eller vart tusan jag vill nu! 

Ps. om någon förstår varför nätverket är snabbt i datorn men skitdåligt i telefonen så får den gärna meddela mig! 

Hoppas era fredags- & lördagskvällar är mer spännande än mina just nu!

x

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar