fredag 11 oktober 2013

plus minus noll nånting

Fick sova ut idag! (äre vuxenpoäng om "sova ut" betyder sova till klockan 9?) Såg senaste avsnittet av Glee (JA jag kollar på Glee - frågor?) som ju var supersorgligt till min frukost och sen vandrade jag iväg. Personen på student support som jag behöver prata med har drop in mellan 12 och 16. Så jag var där 11.55 eftersom att det tydligen brukar vara kö in till henne. MEN just idag så är hon ju såklart på ett möte. Så jag fick vandra tillbaka hem, uppför branta backen och alla trappor och gjorde migsjälv denna fantastiska lunch:
För att sen vandra tillbaka till skolan i hopp om att hinna fånga henne innan min lektion som börjar klockan två. Hinner självklart inte pga för mycket folk. Vrede utbrister i hela kroppen. Ville gråta ungefär. Okej om jag nu var lat ang det här problemet jag har (student finances för den som undrar) men jag har försökt dag ut och dag in - jag måste ju gå på mina lektioner. Det kan inte hjälpas. Annars är människan ALDRIG där när jag behöver det. Vansinnigt frustrerande.

Hade i vilket fall första mötet idag med min kritikgrupp och vår tutor. Det var grymt bra och kul! Vi är 10 st i varje grupp och så visar vi våra första bilder och berättar om vår idé/idéer. Jag skakade ungefär av nervositet i början och har total blackout över vad jag sa. Men jag fick himla bra kommentarer och är återigen sjukt jävla pepp på att göra det här! & det var kul att äntligen få se lite av vad de andra i klassen gör. De är himla duktiga och kloka alltså. Fast ibland undrar jag om jag inte får för mig att varje människa med engelsk accent är sjukt smart..

Nu ska jag torka en stund, gick genom ösregn som inte ens min gula regnjacka kunde skydda mig ifrån.
Det ryktas om att en av mina flatmates (Vars namn jag nog aldrig kommer lära mig pga förstår inte vad han säger) ska laga middag till oss allihop! & Eik har vänner från Danmark på besök. Vet inte om jag är sugen på att gå ut för att pigga upp migsjälv eller bara stanna under en filt hela kvällen. & ev då köpa glass eller chips. Ursäkta "crisps"..

Tog en snabb koll på nästa veckas schema. Har historical & critical studies på måndag, inget på varken tis eller ons och sen en mörkrumslektion på tors. Hur gött? Har ändå lagom mycket att göra resterande dagar. Måste läsa en text till mån och borde definitivt skriva klart sammanfattningen av förra texten innan dess också. Och sen ska jag fortsätta experimentera med mitt porträtt projekt. Pepp!

Det ser ut som att det är ganska många som börjat läsa här (kul!) så om någon har en kommentar om vad som faktiskt är roligt att läsa om så please tell me.

ps. färre matbilder är inte ett alternativ.

ps2. min tutor kallar mig Ursa

x

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar