fredag 18 oktober 2013

oh babe, take me home bring me back to myself again

Vågar ändå påstå att jag haft en himla bra fredag. Skulle såklart vara grädden på moset med en öl nu + dansa hela natten. Men det är himla snålt med pengar nu. Unnade mig ändå mat. Tänkte att jag inte behöver låta migsjälv svälta. Hur fint är det inte när det petar ut purjolök och basilika från matkassen? (Ps. hur fina är mina matkassar a la Lovisa & Isak?) 

Som student i detta landet så är lyxgrejer som tvättkorg och krukor inget jag kan unna mig än. Då kommer mina rosti mepal skålar ännu en gång till bra användning! De är banne mig bra för exakt allt! Sen om det ser snyggt ut vet jag inte precis. Men rött och grönt är fint ihop. Och det luktar svingott! Ska bara se till så att den inte dör nu också. 

Hade crit #2 idag som sagt. Det är där the magic happens. Vill ungefär springa runt och hoppa upp och ner efter varje sånt möte! (Som är på ca två timmar, önskar det var längre helt ärligt) 
Här är en smygtitt på vad jag sysslar med:

Temat är på identitet och vi skulle fokusera på porträtt. Har tagit självporträtt genom en glasburk här i mitt fönster. Till höger är mina anteckningar från dagens möte. Fick återigen kommentarer som fick mig att rodna. Så inte konstigt att jag trivs med dehär himla mötena. Plus att det är skitkul att se vad alla andra gör! Satan i gatan vad jag älskar den här kursen!

Eh. Ja jag gick lite crazy häromdagen och ville fota genom nåt annat än glasburken. Det enda jag kunde komma på var min whiskeyflaska. Haha. Dessa blev iaf bortvalda. Men var ändå kul att få läraren att fnissa och fråga om det var fin eller billig whiskey!


Varje tisdag har vi en föreläsning om kursen i sig. Jag har uppenbarligen fruktansvärt svårt att koncentrera mig när någon pratar nonstop i en hel timme. Även om det är med en fantastisk engelsk accent och med stort engagemang. Och t om intressant information. Det här med att rita träd, hus och cyklar börjar iallafall funka ganska bra. Håller mig vaken liksom. Tror däremot inte det gör så mycket gott för mina klasskamrater som oftast pekar och skrattar.

HEHE just det. Min goa lärare vill att jag ska fota mellanformat istället. Jag bara åh. För det fanns inte en anledning till varför jag valde att göra mitt självporträtt digitalt.. Men jag antar att det är en komplimang och att det KAN bli jävligt bra. KontrollYrsa gillar inte dock. Så all min tid nästa vecka lär väl gå till att hänga i mörkrummet. Som dessutom är stängt mån-tis-ons pga nån jäkla skada nånstans.

Nu pladdrar jag verkligen bara. Ha en go fredagkväll! Dansa för mig med..

x

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar