måndag 21 oktober 2013

monday (black)

MÅNDAG WOOO!
Nä jag förstod inte ens att det var måndag idag förrän nån sa det till mig. Veckodagarna betyder uppenbarligen något helt annat nu. Det är monday, inte måndag. Dvs inte ångestmåndag. 

Hade tråkig föreläsning, kvinna som skrattade åt sina egna skämt som ingen annan förstod. Seminar kul som vanligt, drog över tiden en halvtimme som vanligt. Gick hem svinhungrig och gjorde en asgod omelett! Purjolök, spenat, tomater, oliver och sjukt mycket basilika. Det enda som jag egentligen saknade var väl ost. Men det är kanske nyttigare utan smält ost?
Våra mugshots sitter nu uppe på väggen at circus street. Kul att jag ser ut att vara FÖR glad och samtidigt har halvstängda ögon? Skuggan ger illusionen till en icke existerande dubbelhaka också. Tur att den bara ska sitta uppe i tre år! :) Hehe nä men tur att jag inte bryr mig.
I eftermiddag hade jag fika bestämt med svenska Amanda som bott här i ett år! Vi hitta varandra via instagram, himla spännande! Hon tog mig till ett puttinuttigt cupcake ställe. Dog så gott det var! Farliga cupcakes. För de är för små för att jag ska bli FÖR mätt men då vill jag nästan ha en till. Hehe. Himla mysigt i vilket fall! 
Sen var jag tvungen att gå för att hinna till skolan innan klockan fem. Skulle nämligen låna en mellanformatskamera! Så gick snällt in och frågade Mark vad han hade. Mark är den enda i denna kära stan som kan uttala mitt namn rätt. Och jag har bara sagt det till honom en gång! Impressive. (Han hade även en rosa dinosaurie i plast på sitt kontor! Love it) Han sa att det inte fanns några kameror inne ELLER VÄNTA NU det finns en!
Det här monstret. Japp. Det syns inte ens hur stor den är. Kan ju säga att den Hasselbladskameran som jag lekt med innan är en bebis jämfört med denna.
Say hello to my little friend!
Fick ont i ryggen av att bära den uppför alla trappor.

Roligaste är att bilderna inte ens blir kvadratiska. Det var en del av poängen när min lärare sa att jag skulle använda mellanformat. Men det lär inte hända denna veckan så jag kör ändå. Klagar han så skär jag av kanterna. Moahaha. Morgondagens uppdrag blir att köpa film då ja. Sista pengarna denna månaden antagligen. Blev även tillsagd att printa mina bilder STÖRRE (har printat smått för att spara pengar) inför våra möten varje vecka. Går den dyraste utbildningen. Och då menar jag inte ens terminsavgiften. YAY! CSN och jag blir sjukt bra vänner.

Ps. Hmm.. har känslan av att någon har namnsdag idag men kommer inte på vem? ÅH justdet det är ju jag! Har fått två grattis iallafall. Så känner mig inte helt bortglömd :)

2 kommentarer:

  1. Förlåt förlåt förlåt förlåt förlåt förlåt förlåt förlåt FÖRLÅT FÖRLÅT FÖRLÅT FÖRLÅT FÖRLÅT FÖRLÅT förlåt förlåt förlåt förlåt förlåt förlåt förlåt FÖRLÅT FÖRLÅT FÖRLÅT FÖRLÅT FÖRLÅT FÖRLÅT x 1 0000000000000000000000000000
    Mamsen som haft alldeles för mycket att göra denna dag för att ha koll och snart ska hoppa på nattåget till Stockholm!!!

    SvaraRadera
  2. Det finns inga namnsdagar i Iran... och nu fattar jag att min kamera knappast var monsterkameran. :)
    /Hannita

    SvaraRadera