måndag 7 oktober 2013

postcard från en sjuksäng

Mådde fasansfullt illa igårkväll och sen under natten har jag vaknat med jämna mellanrum och bara mått sämre. Ställde ändå klockan på sju för att hinna bli frisk innan lektionen som börjar tio. Funkade inte. Sov till åtta istället. Funkade inte heller. Mailade min lärare och frågade hur jag ska göra när jag är sjuk och vad jag missar/kan göra för att komma ikapp.

Sen sov jag tills nyss, tolv typ. Då hade jag totalt sätt fått 11mail från min lärare, administratör tjejen och universitetet. Allt handlade såklart inte om vad en gör när en är sjuk men ganska mycket gjorde det.

Fick även en inbjudan till en förhandsvisning av en konstutställning på inget mindre än galleriet One Eyed Jacks! Blev helt till mig! Gick förbi det galleriet häromdagen och ba HUR COOLT! Såg Twin Peaks i somras nämligen.

Har gjort en kopp te men inte lyckats dricka den än.

Hatar att vara sjuk när det finns roligare saker att göra! Okej om jag hade tråkig skola liksom. Men nu missar jag mitt första historical & critical seminar/lecture och det gör mig så himla ledsen.

Eik är också sjuk så han skicka dethär igårkväll:




x

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar